onsdag, januari 11, 2012

El lenguaje secreto del abanico

Jag hittade en lista över solfjäderns hemliga språk. Väldigt intressant, men om alla i rummet kan "språket" är det ju inte så hemligt längre och alla kan på flera meters avstånd se att du signalerar "Du flörtar med andra" eller "Jag vill tala med dig!". Och hur svarade mannen? Hade han också en solfjäder?

- Att hålla en öppen solfjäder med båda händerma - Glöm mig.
- Att hålla solfjädern mot läpparna - Kyss mig!
- Att titta på sölfjäderns mönster - Jag tycker mycket om dig
- Att låta den vila mot höger kind - Ja
- Att fläkta sig snabbt - Jag älskar dig intensivt.
- Att täcka vänster öra med en öppen solfjäder - Avslöja inte vår hemlighet.

Vad vill damen ovan säga?

2 kommentarer:

Alfonso sa...

- Jag är sugen på lite bus!

Blancaflor sa...

Precis! :)
(vem är inte det?)