onsdag, december 07, 2011

Viva México!

I lördags var jag på inflyttningfest med ett gäng mexikaner. De lagade tacos och quesadilla och vi andra drack corona och tequila.

Santa Marias taco-kryddor lyste med sin frånvaro och istället användes röd chili, salt och en tomat-lökblandning i någon typ av vingrette. De tillagades inte heller med köttfärs utan med fint strimlad lövbiff som stektes med paprika. Och istället för tomatsalsa åt vi guacamole.

Väldigt gott!

Dagen efter gick jag till Kahlo/Rivera-utställningen på Göteborgs Konstmuseum.

3 kommentarer:

Alley Cat sa...

Hur var Kahlo/Rivera utställningen?!?
Jag vill gärna gå men tiden börjar bli knapp...

Blancaflor sa...

Du måste gå!

Jag tänkte gå jättelänge men istället för att vänta på att ngn kompis skulle hinna och kunna slanlk jag in spontant när jag ändå gick förbi.

Fram till den 22/1 är den öppen.

Alley Cat sa...

Ja men då ska jag ta mig i kragen!
Blir borta 17dec - 3jan men därefter hinner jag... Ska nog se Frida filmen igen innan oxå!

Trevlig helg!