torsdag, oktober 06, 2011

Blå, blå känslor...

Ikväll ska jag till IKEA. Det ser jag fram emot. Jag ska köpa det vanliga: galgar, servetter och värmeljus.

Men största anledningen till att jag reser dit är att jag ska köpa vin- och champagneglas inför ett cocktailparty jag ska ha om drygt en vecka.

Dessutom kanske det slinker ner några fat, en bricka och kanske doftljus i ljusblått - vilket är temafärgen. Jag har tidigare år försökt duka i ljusblått på hösten och bittert fått erfara att det inte finns några ljusblå höstblommor varför vit ranunkel (eller kanske nejlika) istället ska få pryda mitt hem.

Maten? Tapas så klart! Jag bunkarade upp med gåslever, manchego, lomo och serrano under mitt senaste besök.

3 kommentarer:

lisgo sa...

Läääängtar till nästa lördag!

Alley Cat sa...

Men sötaste du! Fler galgar - hur är det ens möjligt!?!

Höstastrar brukar ju annars finnas i ljusblått - kanske är det fortfarande möjligt att få tag på det.

Hoppas du får en riktigt härkig helg!

Kram

Blancaflor sa...

Lisa: Hehe! Jag med. Jag köpte 15 flaskor vin igår + lite annat :)

Alley: Det är möjligt! Och nödvändigt :) Höstaster ska jag kolla upp genast. Kram på dig!